By wirtualna rzeczywistość uzupełniona o system ruchu była bardziej autentyczna niż kiedykolwiek.
VR HeadWay
Okulary wirtualnej rzeczywistości razem z najbardziej zaawansowanymi technicznie grami i aplikacjami mogą dostarczać wielu niezapomnianych przeżyć. Mimo, że wszystko wydaje się być naturalne, realistyczne i zapiera dech w piersiach pozostaje jedno „ale”. W chwili obecnej żaden dostępny na rynku system VR nie jest w stanie wyeliminować zmian obrazu video wywołanych przez ruch platformy.
Systemy ruchu aby oszukać nasze ciało generują wiele sekwencji przesunięć i rotacji. W ten sposób symulowane są siły działające na człowieka np. podczas jazdy samochodem lub lotu odrzutowcem. Niestety ruch platformy traktowany jest przez system VR jako ruch głowy co wprowadza dodatkowe przekształcenia widzianego obrazu
i ostatecznie jest błędem.
Bez włączonego VR HeadWay
Siedząc w jadącym samochodzie odczuwamy siłę, która działa na nas w kierunku prostopadłym do łuku i na zewnątrz. Aby zasymulować to zdarzenie platforma ruchu musi odpowiednio się pochylić, co powoduje zmianę pozycji ciała użytkownika względem czujników lokalizacyjnych. System VR rozpoznaje tę zmianę jako ruch głowy i adekwatnie transformuje obraz video. Bez włączonej kompensacji VR HeadWay wirtualna głowa gracza przybliża się coraz bardziej w stronę bocznej szyby aby finalnie znaleźć się poza samochodem. O ile na początku może to być dość zabawne to w dłuższej perspektywie jest to nieakceptowalne i negatywnie wpływa na wrażenia z użytkowania okularów wirtualnej rzeczywistości.
Z włączonym VR HeadWay
Zastosowane algorytmy matematyczne pozwalają na obliczenie przekształceń niezbędnych do kompensacji ruchu platformy. Te następnie są wysyłane do systemu VR, co powoduje, że zmiany obrazu video wywołane przez aktywność platformy są usuwane w czasie rzeczywistym. Proces kompensacji jest całkowicie transparentny i nie wymaga od użytkownika podejmowania dodatkowych czynności. Działa z niemal wszystkimi oferowanymi przez nas systemami ruchu i może być dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Wspierane okulary VR
- Oculus Rift – Windows PC
- Oculus Rift S – Windows PC
- Oculus Quest – podłączone przez USB do Windows PC
- HTC Vive/HTC Vive Pro/HTC Vive Pro 2 – Windows PC
- VRgineers XTAL – testowane natywnie z HTC Base Stations oraz w trybie SteamVR
- Varjo VR-1 – testowane natywnie z HTC Base Stations oraz w trybach SteamVR i OpenXR
- Varjo Aero – Windows PC
- Varjo XR3 – Windows PC
- HP Reverb G2 – Windows PC
- Inne gogle kompatybilne z SteamVR lub OpenXR (*)
(*) Nie gwarantujemy poprawnego działania nieprzetestowanych modeli.
Obsługiwane platformy ruchu
- HS-203
- HS-210
- PS-2RM-xxx
- PS-3TM-xxx
- PS-3ROT-150
- PS-2ROT3-150
- PS-6TM-xxx
- PS-6TL-xxx
- QS-S25
- QS-220-PL
- PS-3ROT-150 v2 HTC Vive/Vive Pro, 3DoF tryb bez stacji bezowej, ze wsparciem VR HeadWay
Dokumentacja i oprogramowanie
Platformy ruchu wspierające system VR Headway
-
PS-6TL-350
€ 25 900.00 *Udźwig: 350kg
Zastosowanie: Symulatory z lekkimi otwartymi kabinami
Heave: -0.17, 0.19 m
Pitch: -19.9°, 18.1°
Roll: ±20.6°
Yaw: ±27.8°
Surge: -0.3, 0.27 m
Sway: -0.26, 0.26 m
Waga: 390 kg -
PS-6TL-800
€ 51 500.00 *Udźwig: 800kg
Zastosowanie: Symulatory z pełnymi kabinami i średnią masą
Heave: – 0.18 m, 0.22 m, 0.5G
Pitch: -23.6°, 21.8°, 45°/s, 600°/s2
Roll: -24.5°, 24.5°, 40°/s, 550°/s2
Yaw: -37.0°, 37.0° , 65°/s, 800°/s2
Surge: – 0.37, 0.35 m, 680mm/s, 7 m/s2
Sway: – 0.33, 0.33 m, 770mm/s, 7 m/s2
Waga: 750kg -
QS-CH1
€ 10 520.00 *QS-CH1 to zupełnie nowy, modułowy i elastyczny produkt szkoleniowy przeznaczony do zaawansowanej symulacji jazdy samochodem osobowym lub innymi pojazdami lądowymi.
-
PS-3TM-200
€ 10 300.00 *Udźwig: 200kg
Zastosowanie: Symulatory z lekkimi otwartymi kabinami
Heave: -0.08, 0.09 mm
Pitch: -17.9°, 18.1°
Roll: -20.9°, 20.9°
Waga: 100kg -
QS-S25
€ 25 100.00 *Platforma ruchu QS-S25 „Pająk” została zaprojektowana z myślą o klientach, którzy oczekują najbardziej realistycznej oraz precyzyjnej symulacji. Unikalne połączenie nowoczesnej technologii oraz dedykowanych akcesoriów pozwala użytkownikom poczuć się jak podczas prawdziwego wyścigu lub ekstremalnego lotu.
-
PS-6TL-1500
Zapytaj o cenęUdźwig: 1500kg
Zastosowanie: Symulatory z pełnymi kabinami i dużą masą
Heave: -0.24 m, 0.27 m
Pitch:-20.4°, 20.4°
Roll: ±21.3°
Yaw: ±24.9°
Surge: -0.36 m, 0.35 m
Sway: -0.32 m, 0.32 m
Weight: 1600 kg -
PS-3TM-1000
€ 28 500.00 *Udźwig: 1000kg
Zastosowanie: Symulatory z lekkimi pełnymi kabinami
Heave: -0.16 m, 0.17 m
Pitch: ±16.4°
Roll: ±19°
Weight: 595 kg -
PS-2RM-150
€ 7 500.00 *Udźwig: 150kg
Zastosowanie: Symulatory wyścigów samochodowych oraz lotu,VR, sprzęt medyczny
Pitch: -12.8°, 13.2°, 32°/s, 250°/s2
Roll: ±9.25°, 25°/s, 250°/s2
Waga: 63kg -
PS-6TM-1500
€ 54 000.00 *Udźwig: 1500kg
Zastosowanie: Symulatory z pełnymi kabinami i dużą masą
Heave: -0.14, 0.18 m
Pitch: -19.7°, 18.2°
Roll: -20.3°, 20.3°
Yaw: -22.0°, 22.0°
Surge: -0.21 m, 0.22 m
Sway: -0.20 m, 0.20 m
Weight: 1145 kg -
PS-6TM-150
€ 20 700.00 *Udźwig: 150kg
Zastosowanie: Symulatory z ultra lekkimi kabinami
Heave: -93 mm, 104 mm
Pitch:-23° +23.8°
Roll:±24.5°
Yaw:±21.8°
Surge: -103 mm, 109 mm
Sway:± 96 mm
Weight: 305 kg -
PS-3TM-350
€ 12 800.00 *Udźwig: 350kg
Zastosowanie: Symulatory z lekkimi otwartymi kabinami
Heave: -128 +139 mm, 266mm/s, 0.5G
Pitch: ±17.1°, 60°/s, 250°/s2
Roll: ±20°, 50°/s, 250°/s2
Waga: 260kg